با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ راهنمای تهیه کار پوشه ی الکترونیکی
زیارت عاشورا

 

باتوجه به تاکید پایگاه کشوری زبان انگلیسی در خصوص  شرکت فعال همکاران در جشنواره ی  کارپوشه ی الکترونیکی ، در ذیل توضیحاتی در خصوص جزئیات تهیه ی کارپوشه و پاسخگویی به ابهامات احتمالی به عرض می رسد .

موضوع: توجیه چگونگی مستند سازی کارپوشه ی الکترونیکی دانش آموزی

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همکاران محترم سرگروه مناطق و شهرستانها٬  بدینوسیله معروض میداریم در پی ارسال بخشنامه ی مربوط به شیوه نامه ی جشنواره ی تجارب موفق آموزشی در طراحی و تدوین کار پوشه ی دانش آموزی ٬ سوالات و ابهاماتی در خصوص چگونگی مستند سازی فعالیت های الکتونیکی برای سرگروههای محترم مناطق و شهرستا نها ایجاد شده که گروه زبان استان لازم دانسته توضیحاتی را در این رابطه ارائه دهد.

چنانکه مستحضرید کار پوشه ی دانش آموزی آرشیوی از فعالیت هایی است که دانش آموزان به منظور یادگیری موثرتر قسمت های مختلف یک درس٬ تقویت و تثبیت آن با هدایت ٬ حمایت و نظارت دبیر مربوطه انجام می دهند.

با توجه به مفاد شیوه نامه ی جشنواره ی مذکور٬ این کارپوشه می تواند مجموعه ای از فعالیت های الکترونیکی و غیر الکترونیکی را در خود داشته باشد که البته به نظر می رسد فعالیت های الکترونیکی سهم ویژه ای در کسب امتیاز در این رقابت خواهند داشت.لذا گروه زبان استان پیشنهاداتی برای انجام فعالیت های الکتونیکی و البته چگونگی مستند سازی آنها ارائه می دهد که امید دارد مورد استفاده قرار گیرد.

توجه: درس اعلام شده از طرف پایگاه کشوری زبان برای استان مازندران٬ درس سوم پایه سوم

می باشد.

1 استفاده از موبایل

              ارسال متن کوتاهی به زبان انگلیسی به دانش آموز و در انتها طرح سوالی با توجه به متن و درخواست دریافت پاسخ آن

              ارسال نام چند حیوان به زبان فارسی و درخواست معادل انگلیسی آنها . به عنوان مثال:

Hi, every body

From Farsi to English, please.

بچه گربه بچه شیر کره اسب توله سگ

لازم به ذکر است که یکی از گزینه ها در پاسخ های دانش آموز میتواند جمله ی I don't know  باشد. حتی در این صورت نیز ما به هدفمان رسیده ایم زیرا دانش آموز توانسته متنی را هر چند کوتاه به انگلیسی خوانده٬ مفهوم آن را درک کرده و در یک جمله ی کوتاه به ان پاسخ دهد و این  یعنی برقراری ارتباط.

              ارسال اسامی انگلیسی به فراگیران و درخواست دسته بندی آنها به گروههای قابل شمارش و غیر قابل شمارش

              ارسال پرسشهایی با کلمات  How much – How many و درخواست پاسخ آنها

پر واضح است که موارد بالا تنها نمونه هایی از استفاده از موبایل در انجام فعالیتهای دانش آموزی بوده و بی شک همکاران محترم  فعالیتهای خلاقانه تری را ارائه خواهند داد. اما در خصوص مستند سازی این فعالیتها کافیست همکاران عزیز پیامک های ارسالی و دریافتی را save نموده و در CD ارسالی به استان رایت نمایند. پیشنهاد می شود جزئیات اجرایی این فعالیتها نیزدر برنامه     wordتایپ شده و به همراه  آن ارسال گردد.

2 انجام کار از طریق e-mail

همه ی فعالیتهای اشاره شده در بخش  قبلی را می توان از طریق e- mail نیز انجام داد٬ ضمن آنکه مسلماً پست الکترونیکی امکانات بیشتری را در اختیار ما قرار داده و به عنوان مثال می توان تصویری را برای دانش آموزان فرستاد و از آنها خواست تا در مورد آن متن کوتاهی بنویسند.

جهت مستند سازی پیشنهاد میشود صفحات ایمیل های ارسالی و دریافتی save شده و روی CD ( به همراه توضیحات تکمیلی ) رایت گردد.

3 استفاده از قالب podcast

همکاران عزیز می توانند با جستجو  کردن طریقه ی ساخت podcast  در موتورهای جستجو گر yahoo, Googleو ... براحتی همه ی اطلاعات مربوطه را در اختیار بگیرند.

از جمله فعالیت های پیشنهادی در این رابطه ٬ در خواست از دانش آموزان جهت  تهیه نمودن متنی در مورد حیوان مورد علاقه خود می تواند باشد و پس از آن ضبط صدای آنها و up load  نمودن این فایلهای صوتی روی پادکستی که از قبل ایجاد کرده اند.

همکاران عزیز می توانند فایلهای صوتی و آدرس سایتی که این فایلها روی آن up load شده را به همراه متن توضیحات تکمیلی روی CD رایت کرده و به گروه استان ارسال نمایند.

4 ساخت وبلاگ

جهت مستند سازی میتوانید صفحات save  شده ای  از وبلاک  را به همراه آدرس آن ارائه نمایید.

5 تهیه اسلاید هایی با استفاده از نرم افزار power point

6 استفاده از نرم افزارهای ساخت آزمون های الکترونیکی مانند : quiz builder,  quiz creator   و ......

از جمله فعالیت های غیر الکترونیکی می توان فیلم ضبط شده ای از یک بازی آموزشی انجام شده در کلاس٬ ضبط اجرای نمایشی مکالمه٬ لیستی از پرسش و پاسخهایی که در جریان انجام مصاحبه ی یکی از دانش آموزان کلاس با همکلاسیها یش با محوریت کلمات پرسشی How much  و How many تهیه شده را نام برد.

لازم به ذکر است کتابی  با عنوان Fun With Grammar روی سایت گروه زبان قرار داده شده (برای دانلود اینجا را کلیک کنید )  که به معرفی بازی های مختلف آموزشی در تدریس گرامر پرداخته است. اطمینان داریم مطالعه ی این کتاب به شما در تکمیل کار پوشه ی دانش آموزی کمک خواهد نمود.

ضمناً همکاران می توانند از مطالب مربوط به portfolio در مجله رشد مدرسه فردا ( مهر 89) ٬ سایت اینترنتی پایگاه کشوری زبان انگلیسیو وبلاگ zabanostan.blogfa.com و همچنین مقاله های scan  شده در  رابطه با«  portfolio »  بر روی همین سایت استفاده نمایند.( روی شماره ی مقاله ها کلیک کنید: 1 و 2 و3 )

در پایان لازم به ذکر است که موارد مطرح شده در بالا تنها پیشنهاداتی از طرف گروه زبان استان بوده و این گروه باور و انتظاردارد که دبیران محترم زبان راهنمایی با عملکرد خلاقانه تری در این جشنواره شرکت کرده و به رقابت بپردازند.

 

 

 

همچنین از آنجاییکه گروه زبان استان تصمیم گرفته است که با توجه به حدود اختیارات خود از دو جشنواره ی اعلام شده از طرف پایگاه کشوری زبان ٬( با هدف ارائه ی نمون کارها ی کیفی تر ) تنها در یکی از آنها شرکت نماید لذا انتظار دارد که سر گروههای محترم مناطق و شهرستانها ٬ دبیران با تجربه و آشنا به تکنولوزی های نوین آموزشی را تشویق به حضور بسیار فعال در این جشنواره نموده  تا با ارائه کارهایی بدیع٬خلاقانه و پر محتوا بتوانیم رتبه ی خوبی در این جشنواره کسب نموده و راه را بر هر انتقادی ببندیم.

 



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 8 آذر 1393برچسب:, | 1:26 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |